Het gaat bijzonder goed met Dalto en ook dit jaar zijn er weer veel nieuwe leden. Veel nieuwe leden betekent ook meer teams en dus ook meer palen, korven en ballen. En dat paste echt niet meer in het gebouw.
Uitbreiding van het gebouw is niet haalbaar, dus is er gekozen voor een oplossing die ook bij de oudere leden heel normaal was. Een (tweedehands) zeecontainer biedt veel ruimte en is goed betaalbaar. Twee zeecontainers bieden nog meer ruimte en daarom staan er sinds vrijdagochtend twee stuks naast het gebouw.
In de periode daarvoor is er nagedacht en gemeten en opnieuw nagedacht totdat het plan voor de plaatsing duidelijk was. Een speciaal Container Projectteam van klussers, TC’ers en andere vrijwilligers heeft hard gewerkt en de fundering tot op de millimeter nauwkeurig uitgemeten. Uiteraard ook volkomen waterpas.
Daarna was het de beurt aan het transportbedrijf dat de containers kwam brengen. Ook dat kwam op de millimeter nauwkeurig, want het is een bochtig en smal parcours vanaf de snelweg. De chauffeurs hadden er geen moeite mee. Ze reden net zo strak door de bochten Max Verstappen, maar wel iets langzamer.
De fundering bleek perfect te zijn aangelegd en beide containers staan op hun plek. Nu moet er nog een en ander gebeuren voor de inrichting, verlichting en zo meer en daarvoor staat het speciale Container Projectteam ook weer in de startblokken.
Behalve de inrichting moet ook de buitenkant onder handen worden genomen. De containers hebben al diverse jaren over de wereld gezworven en ze zien er niet meer zo nieuw uit. Voor schilderwerk of aankleding met groen gaan meteen al diverse ideeën rond, maar daar moet nog wel over worden nagedacht.
De binnenkant is nu eerst aan de beurt zodat ze zo snel mogelijk in gebruik genomen kunnen worden.
Container Projectteam